התחדשות עירונית בתל אביב

בשנים האחרונות אנו עדים למהפכה של ממש בענף הנדל”ן בישראל.
הבשורה: ערים רבות ברחבי הארץ מאמצות לחיקן תכניות להתחדשות עירונית, שנועדו להסב את פניהם של מבנים מיושנים, מתחמים ואף שכונות שלמות, תוך שיפור ניכר של איכות החיים עבור הדיירים בפרט והקהילה בכלל.
התחדשות עירונית בתל אביב – כל מה שרציתם לדעת.

פרויקטים חדשים בתל אביב ⇐

התחדשות עירונית בתל אביב, כל מה שרציתם לדעת! - מאירוביץ גלנור

בעוד תכנית תמ”א 38, הלא היא התכנית הממשלתית לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה, לא הצליחה לייצר אפקט משמעותי, ובפועל לא מימשה את עצמה על פי כוונת המשורר, מהווה התחדשות עירונית כחלופה האופטימלית, קל וחומר בעיר תל אביב יפו, הנהנית מתנופת פיתוח מתמדת.
לראיה, אנו עדים מאז 2020 להתווספות של עשרות אלפי יחידות דיור אשר התקבלו במסגרת פרויקטים על טהרת התכניות.

התחדשות עירונית בתל אביב זה מאירוביץ גלנור

לאור עליות מחירי הקרקע בתל אביב אשר זינקו בעשור החולף בעשרות אחוזים, לצד קידום העירייה של תוכנית הרובעים הדוגלת באימוץ מודל ההתחדשות העירונית על ידי חלוקת העיר ל-9 רובעים, גוברים בהתאמה הביקושים מצד בעלי דירות או בניינים המעוניינים לנצל את מודל התכנית ולמקסם את ערך הנכס שברשותם.
בד בבד, יצוין כי התכנית מותאמת באופן מיטיבי לערכי סביבה בת-קיימא ויצירת מרחב אורבני מודרני על כל המשתמע מכך, לרבות מתן שירותים מוניציפליים במרחק הליכה סביר, התחשבות בצורכי כל סוגי האוכלוסיות ויצירת תמהיל עירוני-קהילתי מיטבי.

היקף ההתחדשות העירונית המשמעותי ביותר נכון להיום בתחומי העיר תל אביב מתרכז ברובע 4, המצוי בשטח שבין הרחובות אבן גבירול, נתיבי איילון, נחל הירקון ושדרות שאול המלך, וכולל בתוכו גם את כיכר המדינה. בנוסף, פעילות אינטנסיבית של התוכנית נעשית גם ברובע 9, המתייחס לשכונות דרום ומזרח העיר, ביניהן ביצרון, יד אליהו, כפר שלם, נווה אליעזר, נחלת יצחק ועוד.

חרף הסחבת הבירוקרטית הממשיכה להוות אבן נגף לקידום פרויקטים על בסיס התחדשות עירונית, אין מנוס מאימוץ התוכנית על מנת לעצור את מגמת ההתיישנות של אזורים מסוימים ולאפשר לתל אביב לקדם תהליכי התחדשות שיהוו פתרון למצוקת הדיור בשילוב עם מבנים איכותיים בעלי ערך מוסף.

ההערכות אפוא מדברות על גידול ניכר בהיקף הפרויקטים להתחדשות עירונית במהלך העשור הקרוב, שישליכו הלכה למעשה על המטרופולין כולו.

קראו גם – מאירוביץ גלנור | חיים מאירוביץ’

כתבות נוספות

רוצים לבדוק האם הבניין שלכם חלק מתכנית התחדשות עירונית?
אנו נלווה אתכם יד ביד בדרך לחלום הגדול!

לפרטים נוספים, חייגו 072-3313130 
או מלאו את הטופס שלמטה

Call Now Button